Pages

Friday 2 November 2012

Fitness som livsstil - Fördomarna som kommer med alltihop.



Godagens! Fredagskväll här i Sydney och har precis klivit ur en lång varm dusch där man fick rensa skallen riktigt. Då kom jag på det här med att ha gym eller "fitness" som ett intresse och/eller mer eller mindre en livsstil. Jag var aldrig riktigt seriös i mitt gymmande förrens i Februari detta år , och sedan dess har man ju fått lite på hopp.

Det var väl mest på mina gamla arbetsplats som det var fördomar m.m Jag började min "karriär" med att gå ner 10kg bara på att byta ut Coca - Colan under ett sommarlov.
Sedan jag börjat dricka light - läsk så har man varje gång på arbetet fått höra hur farligt det är med Aspartam osv. När jag käkar min egna mat istället för lunchen som serverades i matsalen så hade jag gått in alldeles för hårt för det här med träning och att jag bör "leva" lite också.

När en vanlig svensson får käka sina kakor och bullar då lever h*n.
Jag lever när jag har kört ett stenhårt gympass med ökningar eller på en cheatday om det är något speciellt man varit sugen på länge.

Sen det här med fika , vet inte hur många gånger sen i Februari detta år som det har serverats tårta vid halv 2 fikat på arbetet. När alla gubbarna satt och åt sin tårta så unnade jag mig mitt jordnötssmör och min proteinshake , sen blev dom väl lite trött på det där så det var en kille som frågade "Får du inte äta tårta eller vad är det frågan om?" Jag svarade glatt "Jo men då är ju hela den här diet-dagen förstörd så inget jag vill äta" .

Helt klart Svearike i ett nötskal , vill man inte äta onyttigt flera ggr i veckan , väger man sin mat och räknar på det mesta så anses det ju helt klart onormalt.

Min egna Mor trodde till och med att jag hade fått en ätstörning då jag mådde jätte dåligt inombords om jag inte kunde fullfölja mitt dagliga kost-schema. Nu för tiden har jag nog hittat en riktigt bra balans mellan ett "vanligt" svensson liv och den där "nojan" för att vara så optimal som möjligt. Med det menar jag att jag kan gott gå ut på krogen och dricka öl utan att må dåligt det dagen efter , men det är inte så att jag MÅSTE dricka det eller så , men visst är det ju rätt kul att dricka några öl med gott folk och sedan visa sina moves på dansgolvet halva natten.

Kan nog inte Tacka Oskar Karlsson (http://powerofmywill.blogspot.com.au) nog mycket då det är mest tack vare honom jag börjat ta min träning så past seriöst som jag gör , han är en riktig broder som man skulle kunna göra allt för. Jag håller kvar Oskar i nuet och han gör så jag inte spårar ur så mycket som jag skulle kunna göra på egen hand.

Yet another big ass wall of text but who gives a f*ck!       

1 comment: