Pages

Thursday 1 November 2012

En Hjältes Väg



Dags för ytterligare ett pass. Ikväll blev det bara jag och Oskar som avverkade ett pass med bänkpress / Knäböj och chins. Följer stronglifts 5x5 schema.Blev även att inviga nya PWOn (C4 Pineapple) Smaken var riktigt god men inte fan fick man någon skopa med i förpackningen , annars var den helt klart en av det godare man testat! Rekommenderar den helt klart

Bänkpress

20x15
20x15
40x8
57.5x5
57.5x5
57.5x4
57.5x5

Kommentarer : Får inte lika bra kontakt i vänster pec som i höger. Varierade lite i djupet och körde extremt långsamt på den negativa fasen för att se hur det kändes. Det + kort vila mellan andra och tredje setet resulterade i en 4a. Om jag inte går lika djupt så får jag bättre kontakt i vänster pec , frågan är ju dock hur det påverkar resultaten. Annars var det en relativt enkel ökning med 2.5kg från förra passet.

Knäböj
20x15
20x15
40x5 
75x5 - 5 set

Kommentarer : Ikväll var första passet med ett par knee-wraps , det var lite ovant men betydligt skönare och kändes som jag enkelt skulle kunna lasta på några kilo till på stången. Bra djup och det var enkla 5set som avverkades. Bra tryck och bra tempo genom hela övningen! 

Chins
KVx5
KVx5
KV+3kgx5
KV+3kgx5
KV+3kgx5

Kommentarer : Chins med 3kg gick enkelt upp. Nästa pass blir det nog 5kg , vi kör chins varje pass så börjar man tappa styrka så kommer vi endast köra Chins varannat pass , ska bli kul att se hur det kommer gå för Oskar då han snart är uppe i 5 st chins. Han väger ju lite mer än mig men kämpar på som fan.

Efteråt stretchade vi i några minuter (och ja jag vet att stretchning inte är optimalt efter träning och det inte lindrar träningsvärken fuck it! Måste ju få ordning på min ländrygg någon gång. Så jag stretchar efter passet då man är varm.

Stretchning av höftböjaren
1minut x 3 på varje ben

Stretchning av vader och baksida lår
1 minut x 1 på varje ben

Vikt : 67.0kg 

 Det är kul att gå på diet när man ser resultat. ådrorna börjar synas mer och mer , till och med så att ådrorna på magen skriker "fuck out the way" till fettet som sitter där. Det var allt för denna gången. Till helgen vankas det Marklyft Militärpress och sist men absolut inte minst Knäböj! Sen blir det nog något sött + KFC på det , har vi tur avverkas det nog också ett rejält cardio pass på Lördagen med. Man får väl se hur man mår och hur sugen man är på något sådant. 
  

1 comment: